Usługi internetowe – pozyskiwanie leadów
Jak rozwinąć biznes? Jak przejść do kolejnego etapu rozwoju firmy, zacząć zatrudniać pracowników, a po czasie może dosłownie odejść z firmy jako zwykły pracownik? Z pewnością jednym z działań, które może przyczynić się do odniesienia sukcesu biznesowego jest skuteczny marketing. Firma napędzana znaczną ilością klientów może realnie zaliczać wielki wzrost. Jednak żeby do tego doszło, to w firmie musi być świetny handlowiec internetowy lub też firma musi posiadać świetnie zaplanowane działania marketingowe online.
Z pewnością firmowa strona internetowa, a na niej przycisk CTA to podstawa. Co oznacza ten skrót? Jest to bez wątpienia skrót od angielskiego zwrotu Call To Action, co wyjaśnia się jako nawołanie do podjęcia akcji. Taki przycisk musi być należycie wytworzony, by ze znakomitym skutkiem zachęcał do kliknięcia przykładowo. „Kup teraz” albo także wręcz „Dowiedz się znacznie więcej”. Bez tego może być trudno nam pozyskiwać klientów bez dużego nakładu pracy, czasu i sił. Oczywiście właściciel małej firmy lub pracownicy średniej firmy mogą robić to poświęcając własny czas. Natomiast z drugiej strony można również powierzyć te usługi profesjonalistom z firmy zewnętrznej. W takiej okoliczności stworzą oni zamiar pozyskiwania klientów, czyli tzw. lejek, w który wpada klient. A klient będzie mógł w taki lejek wpaść na kilka sposobów, w zależności od jego planu i struktury. Może to być post na blogu, może to być reklama na Facebooku albo również przycisk CTA na naszej internetowej stronie. Oczywiście może a nie musi, ponieważ w współzależności od prowadzonej działalności gospodarczej, a zatem w zależności od branży, należy dobrać najlepsze źródła pozyskiwania klientów. O ile zlecimy te usługi firmie zewnętrznej, to taka firma wykona dla nas złożony plan marketingowy. Znaczy to, że przygotują dla nas zdecydowanie najlepsze sposoby na pozyskiwanie leadów. I co bardzo ważne, leadami mogą być zarówno klienci indywidualni, jak i klienci firmowi. W zasadzie to tylko i tylko od naszych potrzeb zależy to, jak szczegółowo będzie wyglądać kampania pozyskiwania klientów.
Źródło: lead sprzedażowy.