Zastosowanie packshotów
Budynek, który nie jest jeszcze gotowy, a musi być już sprzedany, jest twardym orzechem do zgryzienia dla deweloperów i wszystkich współpracujących z nimi firm. Dzisiaj deweloperzy sprzedają budynki, a tak de facto mieszkania w budynkach, których jeszcze nie wybudowali. Żeby taka sprzedaż w ogóle miała rację bytu, deweloper musi umieć zaprezentować potencjalnym klientom te lokale w sposób możliwie atrakcyjny, a to wcale nie jest łatwe.
Rendery architektoniczne natomiast ułatwiają takie działanie, bo dzięki nim można tworzyć wizualizacje projektów, które później będą pokazywane potencjalnym kupującym. Takie wizualizacje obejmują wiele różnych aspektów dotyczących budynku, a głównie są bardzo dokładne. W tych wizualizacjach zwraca się uwagę na kwestie kluczowe istotne ze względu na specyfikę konkretnego potencjalnego klienta. Takie rendery mogą być też wizualizacjami budynków, bo budynek, a raczej mieszkanie w konkretnym budynku, też jest produktem, więc jako taki może być klientowi prezentowany w formie wizualizacji. Oczywiście do zaprojektowania takiego projektu potrzebujemy wszelkich niezbędnych danych, które muszą pochodzić wprost z projektu. To na projekcie widnieją informacje dotyczące skali, wielkości, usytuowania konkretnych elementów i to one są fundamentem do tworzenia tych właśnie prezentacji. Wizualizacja rysunku technicznego nie jest trudna, jeśli wykona się ją przy użyciu wyrafinowanych skryptów graficznych. W takiej okoliczności przeznaczenie mają tak zwane programy typu CAD, czyli programy do projektowania graficznego. Są one w stanie w bardzo bardzo szybkim tempie przetwarzać dane i z naniesionych informacji przygotować wizualizacje, często również trójwymiarowe. Sam rysunek mało mówi nam o konkretnym projekcie, jednakże wizualizacja 3D jest w stanie powiedzieć o wiele więcej, dlatego że w takiej wizualizacji mamy głównie punkt odniesienia, więc możemy oszacować określony projekt de fakto i zdać sobie sprawę z wszystkich elementów, jakie taki projekt zawiera, a to ułatwia ocenę. Źródło informacji: rendery produktowe.